kudaterbang

top

Wednesday, December 29, 2010

tahniah negaraku......aku bangge...

apabila sang harimau mengaum.....itu menunjukkan ianya marah....lapar dan macm2 lagi.....ribuan mangsa mula terpaku dengan keganasan dan kebuasan harimau malaya.....garuda mula hilang sayap dan terbang seperti pipit yang mencari ibunya....harimau makin ganas membaham mangsa nya tnpa mengira su\iapakah mangsanya dan asal usulnya.....garuda yang sngat besar mula tewas dan takut...seperti pipit....hhuhuu.....aku bange bersama harimau malaya...i love it..tq harimau yang membuatkan kami bangge bersama mu...amin....

setiap perit getir di kongsi bersama...penyokong, peminat dan penonton mengucapkan terima kasih kerana memberi 1000 kemengan kepada negara....tq....u are the best...wira kami semua....:)

harimau mengamuk


hari ini dalam sejarah malaysia..hahah...harimau telah menyerang garuda...garuda tersungkur......huhuhu....ape nak jadi....
the fact says: 
ANGKA keramat 26 MENJADI IGAUAN
RAKYAT INDONESIA.. 
26 DISEMBER 2004,TSUNAMI DI ACHEH.. 
26 MEI 2006 GEMPA BUMI DI JOGJAKARTA.....
26 JUNE 2009 GEMPA DI TASIK MALAYA.. 
26 OKTOBER 2010 TSUNAMI DI MENTAWAI.. 
26 OKTOBER GUNUNG MERAPI MELETUS.. 
26 DISEMBER 2010,GARUDA INDONESIA diMAkan HARIMAU MALAYA ;p
 
hope malam in....garudah terus lemah dipanah sinaran lezar...hahah...alasan oh alasan.....biar peminat indon dibaham harimau....11 ekor harimau membaham jutaan mangsanya.....:)

kerja oh kerja

Tuesday, December 28, 2010

kembar mu sudah sampai

yeh...hari ni happy sikit..kos kembarnya sudah smpai....dah lame berseorngan....akhirnya dia dah ade teman.....huhuhu...saje je aku carikan die teman...bosan2.....ko org mesti nak tau ek....ape yg sedang aku bebelkan tadi...huhuhu...
ni die pasangan die..huhuhu.....dah boleh bersama setiap hari

Monday, December 27, 2010

break the wall

sepanjang hari aku berjemur....dari demam smpai x demam..hahah..makin itam aku....hurm....best lah..jumpe member2 baru...belajar benda baru....aku suke....
model yang ku tembak.....huhu...ade gaye x...


ni pon die gak....anoi...model baru....huurm.ok lah

salah seorng model jugak....pandai posing..bagus2...
dengan mengunakan silap mata aku ubah bajunya hahah...
       sekodeng sikit model sorng ni....:)

bang jangan bawak lari model sy............dengan besahaje bro tu menculik model ku


setelah model ku dilarikan orng..maka aku telah menculik model baru
bergaya dengan moto.....pewiiiitt....santik tu

wah..ranggiiiiiii....terbaik ni....leh jadi awek baru aku...hahah


inilah peteri rimba yang telah aku jumpa sepanjang perjalanan ku
sewaktu aku memburu tepoh hari............wah................

antara crew2 yang terlibat...



tq kepada semua yang menjayakan nya......dapat aku belajar serba sedikit dari dia orng....ko orang memang best.....terbaik break the wall muar 2010....tq semua....i'm happy but penat woooo......

Friday, December 17, 2010

aku mula jatuh cinta


tgk lah ek....aku mula suke dengak happy colour....hhuhu..org ckap mcm budak2....tapi ape aku kesah sgat....stiap org ade kelainan..aku suke mencari kelainan......aku xnak ikot care org ....tapi aku nak ikot care aku....x rmai org yg suke kale2 mcm ni..tapi aku dah tertari....kene lah mengumpol...kalo ade rzeki lah....hahah..cita2 atau angan2 mat jenin....duit xde.....tapi nafsu besar.....semua nak.....org ckap idop kene  ade cita2....dan matlamat....baru leh berjaya

Thursday, December 16, 2010

Ainul Mardhiah



Dirimu pembakar semangat perwira
Rela berkorban demi agama
Kau jadi taruhan berjuta pemuda
Yang bakal dinobat sebagai syuhada'
Itulah janji pencipta yang Esa

Engkaulah bidadari dalam syurga
Bersemayam di mahligai bahgia
Anggun gayamu wahai seorang puteri
Indahnya wajah bermandi seri
Menjadi cermin tamsilan kendiri
Untuk melakar satu wacana
Buatmu bernama wanita

Ainul Mardhiah
Kau seharum kuntuman di taman syurga
Menanti hadirnya seorang lelaki
Untuk menjadi bukti cinta sejati

Oh Tuhan
Bisakah dicari di dunia ini
Seorang wanita bak bidadari
Menghulurkan cinta setulus kasih
Di hati lelaki bernama kasih

Wednesday, December 15, 2010

kehidupan hari ini

kehidupan hari ini

C.I.N.T.A - G.I.L.A

 
 
Saat Indah Bermula...
Terasa Bahagia...
Cinta Yang Lama Terhenti,
Berputik Kembali...
Ada Yang Menghampiri,
Ku Tidak Peduli...
Cinta Ini Cinta Gila,
Untuk Kita Berdua...

C/O
Woo
Tiada Yang Dapat Menghalangnya
Kita Berdua Terus Bercinta,
Selamanya...
I Cant Live..
I Cant Living Without You Oh Baby
Just Only You That My Love..
With Love...

Hanya Kau Ku Miliki,
Yang Tiada Ganti...
Bukan Mimpi Sudah Pasti,
Jiwaku Berseri...
Ada Yang Menghampiri,
Ku Tidak Peduli...
Cinta Ini Cinta Gila,
Untuk Kita Berdua....


jom kita g menembak sikit





TENTATIF PROGRAM

JADUAL OUTING BREAK THE WALL
Tarikh/ Hari : 26 Disember 2010 ( Ahad )

9.00 – 9.45pagi : Sesi pendaftaran, agihan baju di bustand Muar
10.00-2.00 ptg : Sesi briefing/ taklimat ringkas
: Aktiviti photography ( Sesi Pagi )
: Tema : Konsep Urban
: Lokasi : Sekitar bangunan lama Muar
*Disarankan untuk berkongsi kenderaan untuk bergerak ke bangunan lama.

2.00-4.30 ptg : Rehat & makan/ minum
4.30-7.00 ptg : Aktiviti photography ( Sesi petang)
: Tema : Konsep Taman
: Lokasi: sekitar pusat Marina Tanjung Emas Muar
:Sharing penggunaan lighting ( Strobist, CLS )
Belajar mencari sudut dan setting kamera.

8.00 -10.00mlm : Sesi ulasan & komen oleh sazli shot ( if mendapat
persetujuan dari semua )
( one best shoot for one person )
: Majlis penyampaian Sijil
*hanya 1 gambar untuk seorang photographer

10.00 mlm : Bersurai

fakta or auta

Teori Astronot kuno adalah suatu teori yang menyatakan bahwa bumi kita ini dulu telah dikunjungi makhluk luar angkasa yang mengembangkan kebudayaan manusia..pada abad ke 20,teori ini dikemukakan oleh Erich von Däniken, Zecharia Sitchin, Robert K. G. Temple, and David Icke.

Kata Erich Von Daniken, beberapa benda purbakala buatan manusia lebih canggih dari apa yang seharusnya dibuat mereka pada zaman itu. teknologi mereka yang canggih diyakini Erich bahwa yang membuat tekologi purbakala itu adalah mahkhluk luar angkasa atau manusia yang mendapat pengetahuan dari makhluk tersebut.

Zecharia Sitchin adalah orang yang menyatakan kalau dewa mesopotamia kuno berasal dari planet ke 12 yang disebut NIBIRU. menurut Sitchin, nibiru akan mengorbit ke matahari kita setiap 3.600 tahun sekali. Sitchin juga menyatakan kalau sabuk asteroid di antara mars dan jupiter adalah sebuah planet kuno bernama "Tiamat" yang hancur oleh Nibiru.

Tuesday, December 14, 2010

aktiviti ku

rezeki manusia...


sekarg..org rmai gila tentang cicak...yg konon nye mahal..aku pon x tau ape nak komen sgat...tapi dari yg aku bace....die lah semboh kan hIV..cicah oh cicak...macam-macam....walaupon ko kecik...leh wat bnglow 10 bijik kalo dpat tngkap ke

"Sebuah fakta baru dalam dunia pengubatan ilmiah/bukan magic bahwa ternyata tokek mengandung suatu zat aktif yang mempunyai sifat theurapetik. fakta ini muncul seperti pada kejadian empedu beruang yang ternyata juga mengandung zat aktif bersifat theurapetik. Zat aktif tersebut yang masih dalam tahap uji klinis tahap 1telah menunjukkan hasil yang signifikan. zat aktif yang diberi dengan nama IUPAC Tri-heksipentafenikol mempunyai sifat menghambat pertumbuhan kanker/metastasis sel kanker, melawan HIV dan H1N1 viral. Mari kita semua mengharapkan yang terbaik bagi umat manusia dengan ditemukannya sistim pengobatan ini" 
dari blong orang lain

"Difahamkan, cicak gecko dengan berat melebihi 300 gram boleh dijual pada harga antara RM50,000 hingga RM80,000 seekor. Ia dipercayai boleh dijadikan penawar penyakit Aids." 
 dari blog orang lain

harga semasa tokek atau pon aku kategorikan haiwan ajaib....

420g - 499g 4juta
520g - 599g 8juta
620g - 699g 15juta
720g - 799g 22juta
820g - 899g 32juta
920g - 1kg 42juta
1.2kg above 85juta
2.2kg above 150juta
3.2kg above 200juta
betol ke x.....aku pon x pasti..kalo aku salah taip tolong betolkan....aku bab ni x pandai sgat..kalo pasal camre, g-shock...insallah....

outing

x sabar aku nak

jeLoS



pagi2..bagun.....tgk laptop.....tgk pic org....peh....lawa sngat2....aku nak mcm tu gak....bukan tgk pic awek....tgk pic pemandngan..pic wedding...lawa nye.........sedap mata memandang...bile aku nak pandai edit ni....bile aku nak dpat pic2 cntik mcm tu...........adoi.........aku pon x tau nak ckap cm ne......usha lah..org ckap belajar dari bawah....."zero to hero"...kene belajar kuat2 ni.........edit bnyak2.......tapi photo shop....adoi....belajar daru youtube....bukan nye mudah..........sakit kepale.........

Monday, December 13, 2010

Sungai LUI



Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya
Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya
Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini

Sunday, December 12, 2010

tugasan besok.......



hahah.......ketawe lah lagi...besok kene bagun awal...solat dah tentu2 lah kene bgun...pekare wajib...sok pg g melake.....sebelom kul 8 kene ade sane....dah mcm nak g interview lak....hhahah.......aku antar adik aku lah.....belajar sane,,,,kelas die kol 8......hahahah......pastu......destinasi kedua adalah sekolah...bukan aku nak g belajar...tapi antar mak aku....next step nak g melawat sepital..nak goda nursing2 sane....mane tau sangkut smbil melihat ayah ku...huhuu...kalosangkot ngn Dr pon ape salah nye....hahah...rezeki........hahahah "ade aku kesah"....hahah

aku mula jatuh cinta pada si dia.....




g-shock sudah keluar jam baru...peh..limited ma...bilah tah jam tu nak ade kat malaysia...menagis gak aku mengidam jam tu...tgk kat ebay......hurm...kecewa aku...bnde tu kat ade kat jepun.....pejam mata aku....nak beli....kos pos lagi......aku kene kumpul duit dari sekarg....aku dah gile ngn g-shock.....huhu..dlam sebulan 3 bijik koleksi gile aku ni...hahah...koleksi oh koleksi....aku sudah jadi pengila jam...hobi aku bertukar2...t aku cter hobi2 yg aku minati..:)

H.O.S.P.I.T.A.L


Lawak pon ade....hospital oh hospital!...dua minggu lepas...mak aku masuk hospital...biase lah tu...sakit....semalam sedara aku aka jiran umah lah....huhu..hari ni ayah aku lak...sakit nya xde lah besar sngat....dah name nye hospital....kompem ngeri kalo dengar....hope semua yang masuk hospital...cepat sembuh....ari ni keje aku pusing2 kat sepital yg di bina khas tok pesakit.....x jadi aku nak balik u meneneruskan tugasan imiah...hahaha...duk umah..jadi suri rumah jap....kalo keadaan dah reda....baru leh mencari ilmu..:)

Saturday, December 11, 2010

jari jemari menari lagu damai

penat berjalan menempuhi segala ranjau.....kaki ku terhenti di suatu kawasan..jari jemari ku mula bergerak...mengikut rentak hati ku ......dimana ada keindahan..disitu juga ia memainkan iramanya....tanpa ku sedari...kaki ku penat berjalan...mengikut rentak hati ini.....jari tidak penah berhenti...rakus menari dan terus menari.........


Friday, December 10, 2010

aktiviti pertama time cuti...(".")

aktiviti pertama aku lepas cuti.....lame gak x menembak bersama-sama rakan.....best2..kompem penat....

Jadual / Tentatif Program:

7.00 pagi : Berkumpul di Stesyen Minyak Petronas, Semerah (Konvoi) + Sarapan + Taklimat Ringkas

7.30 pagi : Bertolak ke Gunung Ledang

8.30 pagi : Tiba di Air Terjun Gunung Ledang Tangkak - (Slow shutter /landscape/macro)

12.30 tengahari : Turun dari Air Terjun Gunung Ledang & Makan Tengahari + Solat Zuhur

2.30 petang : Bertolak ke Tanjung Emas, Muar - Landscape

4.30 petang : Solat Asar (Masjid berdekatan)

5.30 petang : Ke Jeti Parit Jawa Muar(Landscape/Burung-Kalau ada/Sunset)

7.00 malam : Solat Maghrib

8.00 malam : Makan malam dan perbincangan hasil aktiviti dan bersurai

Surfrider Launch Party

Wednesday, December 8, 2010

sudah dewasa kah kita



Pejam celik....pejam celik....dah nak habis tahun 2010..ape yang aku dah lakukn sepanjang 2010...ade kah impian aku dan azam aku yang berkobar2 thun lpas tercapai....x tahu lah nak cakap....tapi aku rase...ade lah sikit....usia makin meningkat....pemikiran pon makin luas...asam garam kehidupan makin mencabar...adakah kita masih dewasa atau kita semakin meninggalkan masa-masa muda kita.......tu aku x leh nak jawab lah.....semakin ari semakin banyak benda baru yang aku pelajari....belajar dari diri dan kesilapan orang lain.....kali ni..x sabar nak tunggu 2011..dengan azam baru dan taget baru....huhuhuhu....azam dulu nak belajar betul2......nak berjaya...nak memiliki ape yang orang ada...hahahah...insallah termakbul kot....semua yang di impikan telah aku kecapi......ade gak taged aku tok tahun 2010 x aku penuhi....nak beli itu ini.....kali ni lain lak......itu rahsia...kalo nak tau tunggu lah akhir thun 2011...hahah....

rumah oh rumah



dalam otak ini...hanya pikirkan halam rumah....enjoy dah happy.....walau pon besok ade paper..aku tetap macam ni..adoi..study ke x?...x tau lah ek.....study..tapi masauk ke x?.....org cakap keajaiban...tapi bagi aku..kene usaha gak....rezeki x dtang dengan senag....dlam otak......nak balik je....jumaat ni terus balik....x yah pikir bnyak..huhuhu..........x sabar nak cuti...nak rehat kan otak yang sebuk je duk kat u ni....balik duk umah,tido,rehat,jumpe kawan-kawan...enjoy....jalan sane sini..huhuu

Tuesday, December 7, 2010

hanya mampu melihat

kene kumpul duit banyak-bnyak ni....adoi...bole tah aku leh beli lens macam ni...mungkin ini adalah impian sahaja...hnya mampu melihatnya dari cermin kedai sahaja .................

yang mampu ku beli canon lens ef 50mm  sahaja......

MUHARAM "tahun baru umat islam"






Peristiwa-peristiwa penting:-
1 Muharam - Khalifah Umar Al-Khattab mula membuat penetapan kiraan bulan dalam Hijrah.
10 Muharam - Dinamakan juga hari 'Asyura'. Pada hari itu banyak terjadi peristiwa penting yang mencerminkan kegemilangan bagi perjuangan yang gigih dan tabah bagi menegakkan keadilan dan kebenaran.


Pada 10 Muharam juga telah berlaku:
  1. Nabi Adam bertaubat kepada Allah.
  2. Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit.
  3. Nabi Nuh diselamatkan Allah keluar dari perahunya sesudah bumi ditenggelamkan selama enam bulan.
  4. Nabi Ibrahim diselamatkan Allah dari pembakaran Raja Namrud.
  5. Allah menurunkan kitab Taurat kepada Nabi Musa.
  6. Nabi Yusuf dibebaskan dari penjara.
  7. Penglihatan Nabi Yaakob yang kabur dipulihkkan Allah.
  8. Nabi Ayub dipulihkan Allah dari penyakit kulit yang dideritainya.
  9. Nabi Yunus selamat keluar dari perut ikan paus setelah berada di dalamnya selama 40 hari 40 malam.
  10. Laut Merah terbelah dua untuk menyelamatkan Nabi Musa dan pengikutnya dari tentera Firaun.
  11. Kesalahan Nabi Daud diampuni Allah.
  12. Nabi Sulaiman dikurniakan Allah kerajaan yang besar.
  13. Hari pertama Allah menciptakan alam.
  14. Hari Pertama Allah menurunkan rahmat.
  15. Hari pertama Allah menurunkan hujan.
  16. Allah menjadikan 'Arasy.
  17. Allah menjadikan Luh Mahfuz.
  18. Allah menjadikan alam.
  19. Allah menjadikan Malaikat Jibril.
  20. Nabi Isa diangkat ke langit. 
Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:
  1. Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun.Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.
  2. Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
  3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3X
  4. Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3X 
Empat belas perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram)

  1. Melapangkan masa/belanja anak isteri. Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.
  2. Memuliakan fakir miskin. Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.
  3. Menahan marah. Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang redha.
  4. Menunjukkan orang sesat. Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.
  5. Menyapu/mengusap kepala anak yatim. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.
  6. Bersedekah. Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua fakir miskin di dunia ini.
  7. Memelihara kehormatan diri. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan.
  8. Mandi Sunat. Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu. Lafaz niat: "Sahaja aku mandi sunat hari Asyura kerana Allah Taala."
  9. Bercelak. Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.
  10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000X. Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan pandangan rahmah di akhirat nanti.
  11. Sembahyang sunat empat rakaat. Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah berlarutan selama 50 tahun melakukannya. Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca Qulhuwallah 11X.
  12. Membaca "has biallahhu wa nik mal wa keel, nikmal maula wa nikmannaseer". Fadilatnya - Tidak mati pada tahun ini.
  13. Menjamu orang berbuka puasa. Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam berbuka puasa.
  14. Puasa. Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." Fadilat - Diberi pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka. 

Oleh itu rebut lah peluang yang ada....dengan kesempatn yang ada kita memperbanyakkan amalan supaya hidup kita diberkati dan dicucuri rahmat dari yang maha esa....perkara-perkara sunat memberikan seribu ganjaran kepada umatnya yang tunduk kepada ke kuasaan Nya...

info:-
1 muharam = 06.12.2010 bersamaan waktu magrib bagi kaum muslimin (isnin)
10 muharam=15.12.2010 bersamaan waktu magrib bagi kaum muslimin (rabu)
 

Monday, December 6, 2010

disini


disini tempat untuk selamanya.....mereka dibesarkan...
disini tempat mereka berlindung dari panas dan hujan....
disini lahirnya ganerasi yang tidak akan pupus ditelan zaman...
disini juga tangan-tangan mangsa mengambil bagi memperolehi sumber kewangan.....
disini....disini...disini

gunung ledang 05.12.2010








kegembiraan terpancar di wajah mereka.....segala kesebukan dilupakan...riak tawa riang setiap peserta tidak dapat di ungkapkan dengan kata-kata tetapi dapat dihidangkan dengan lakaran dan diterjemahkan dengan adaptasi gambar-gmbar.....

MA'AL HIJRAH




MUHARAM adalah bulan pertama dalam Sistem Kalendar Islam (Hijriah). Pada asasnya, Muharam membawa maksud 'diharamkan' atau 'dipantang', iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. Namun demikian larangan ini ditamatkan setelah pembukaan Makkah (Al Baqarah: 91).
Sejak pemansuhan itu, umat Islam boleh melaksanakan tugas dan ibadat harian tanpa terikat lagi dengan larangan berkenaan. Rasulullah s.a.w telah menamakan bulan Muharram sebagai bulan Allah (shahrullahi).
Sandaran yang dilakukan oleh Baginda s.a.w kepada Allah s.w.t lantaran kemuliaan dan kelebihan bulan ini kerana sesungguhnya Allah s.w.t tidak merujukkan kepadaNya melainkan oleh golongan khowas (terkhas) di kalangan makhluk - makhlukNya.

Daripada Al-Hassan Al-Basri rahimahumullah sesungguhnya Allah s.w.t telah membuka lembaran tahun baru di dalam takwim Islam dengan bulan Muharram. Tidaklah kedapatan bulan yang lebih mulia dalam takwim Islam di sisi Allah s.w.t itu selepas bulan Ramadhan melainkan bulan Muharram. Ianya dinamakan bulan Allah yang khas disebabkan besarnya kehormatannya.


Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:

1. Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya seumpama berpuasa 30 tahun. Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat selama 2 tahun.
2.Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.
3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3 kali
4.Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3 kali

sape itu Maher Zain

 Biodata Tentang Maher Zain

  • Name: Maher Zain
  • Age: 29 years old
  • Nationality: Swedish (of Lebanese origin)
  • Education: BA in Aeronautical Engineering
  • Previous Job: Music Producer
  • Worked with in the past: RedOne: Akon, Lady Gaga, etc
  • Album Name: Thank You Allah
  • Number of Tracks: 13
  • Release Date: 1st of November 2009
  • Record Label: Awakening Records
INSYAALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astraYou’re the only one that showed me
the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way


kerja yang tak pernah selesai (internet)



Bagun tido..bukak internet....lepak depat intenet berjam-jam....buat ape tah.....bukan datangkan hasil...tapi bagi yang bijak pandai...mereka mengambil peluang...internet digunakan untuk menmbahkan ilmu...memudahkan kerja serta mencari jalan untuk berniaga dengan kata lain berjual beli.....kenape kita tidak mengikut jejak langkah mereka...dan kita hanya lalai dengan permainan game yang di sediakan, chat dan sembang kosong....ia amat merugikan masa...berjam duduk melayarinya........"zero to hero" kita kena berpegang dengan kata-kata tersebut..........aku pon pandai ckap je....insallah..pelahan-pelahan belajar menggunakan internet dengan betul....:)..huhu...

rahsia mimpi



Bermimpi berenang di sungai - alamat niatnya tidak akan terkabul

Bermimpi berjalan di sungai - alamat akan bersedih

Bermimpi membaca Al-Quran - khabar baik akan datang kepada anda

Bermimpi tentang patung - akan memperolehi kemakmuran

Bermimpi melihat permaidani - akan memperolehi keuntungan
 
Mimpi berada di tempat penyimpanan mayat-Berhati-hatilah dengan apa yang anda kerjakan dan perhatikan kesehatan anda.

Mimpi diberi hadiah : Akan berhasil segala usaha anda, akan beruntung.
 
Mimpi diberi kalung orang : Alamat punya teman yang jujur

Mimpi dicakar anak kucing : Akan diomong-kosongkan orang bodoh.

Mimpi adalah mainan tidur...ada kalanya orang mempercayaai mimpi...
Oleh itu....bacelah doa sebelum tidur..supaya setiap tidur kamu adalah ibadah...

Sebelum Tidur Membaca Doa :
 
بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
bismikallahumma ahya wa amutu
Artinya :

Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mat

Mutiara Kata





" Jangan terlalu menyayangi seseorang, kelak kita akan membencinya.Jangan pula terlalu membenci seseorang,kelak kita akan menyayanginya"

"Menilai diri sendiri adalah lebih susah dari menilai 1000 orang lain"

"Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan"
 
" Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir"

" Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri"

"Belajarlah bersyukur ketika mendapat keuntungan dan belajarlah tersenyum ketika menghadapi kerugian"
 

(".")



Minggu-minggu terakhir sebelum cuti sem bermula...tinggal dua paper yang belum selesai....x sabar nak cuti...cuti ke?....same gak lah....buat psm2 pulak...adoi...dah dinamakan pelajar...itu lah ek yang perlu dilakukan....dah keje t kompem nak belajar semula......cuti sem yang amat bz dengan segala hal dan masalah...mane nak g menembak dengan rakan-rakan, nak g konvoi new year, nak g amik gambar orang kawin dan macam-macam lagi lah......yang penting happy dengan semua perkara yang dilakukan..........say "smile"

Sunday, December 5, 2010

vitamin C - graduation (friends forever)

G-Shock Tough Test

dogs singing christmas song

Funny pink Japanese music video

Kim Tae Hee, Ice cream song

Suho - Monday Thru Sunday (feat. IU) MV

kata kan tidak



rokok memberi 1000 nikmat kepada tuan nya dan akan merosakan tuan yang menghisapnya......

masih mampu tersenyum

 Penjual buah-buhan gunung ledang.

kehidupan untuk meneruskan kehidupan...memerlukan pengorbanan yang tinggi...bebekalkan tenaga dan usha...kehidupan mampu diteruskan...tanpa mengenal erti penat....perjalanan di teruskan untuk mencari sesuap nasi.....

ketenagan jiwa

keindahan ciptaan tuhan memberikan satu perasaan yang tidak dapat diucapkan dengan kata-kata tetapi dapat disampaikan dengan jiwa dan nukilan-nukilan yang menarik...

 mengalir tenanag

lokasi gunung ledang
slow shutter tapi x pakai tripod ...:)

kehidupan kian getir

perjalanan hidup memberi banyak pengalaman dalam diri..........
ianya nampak mudah tetapi amat sukar untuk dilaksanakan....

labah-labah dengan sarangnya



 lokasi:-gunung ledang.

click